Načo je východu R9?

Autor: Martin Palenčík | 24.8.2012 o 12:40 | Karma článku: 16,43 | Prečítané:  5280x

Pár dní dozadu preletela Slovenskom správa, že R9 z Lipníkov smer Vranov, Snina, hranica sa stavať nebude. Samozrejme v nejednej obci vo Vranovskom, Humennskom či Sninskom okrese musela zavládnuť obrovská "radosť".

Argumenty proti výstavbe sú pre mňa ako človeka, ktorý žije v okolí trasy plánovanej R9-ky jednoducho na smiech.

Začnem hneď na ceste za obcou Lipníky, kde by mala navrhovaná R9-ka začínať. Vrch Petič je známy každému, kto cestuje z Vranova smerom na Prešov alebo opačne. Smrteľných nehôd viac ako je únosné, pri centimetri snehu skrižované kamióny a obchádzka pekných 20km.

Môžme pokračovať smerom na Vranov, krížikov po ceste požehnane, neprehľadné úseky, dedina na dedine.

Takto dôjdeme po Vranov. Mesto známe každému, kto ním prejde. Križovatka pri Tescu nápadne pripomína San Francisco, veď stáť na križovatke cesty 1. triedy z troch strán do kopca je nádychom Ameriky na Slovenský spôsob. Len ako perličku spomeniem, že do tohto kopca sa stojí preto, lebo mne neznámy ING., ktorý dostal titul na vš. ako projektant spravil križovatku nie na rovine, ale o pár metrov ďalej na umelom násype, ktorý slúži ako nadjazd nad železničnú trať (zrušenú, lebo regionálna železnica sa nenosí). Kto nezažije, neuverí. O kvalite cesty svedčí aj fakt, že je ako tankodróm, nakoľko kamióny prechádzajúce cez križovatku pri brzdení vytvorili koľaje, z ktorých by sa nevykoľajil ani vlak. Vranov je však známy aj inými perličkami. Okrem toho, že odtiaľ pochádza Ivan Mikloš a Ignác Ilčišin (to je ten, čo má rád Transpetrol) sa Vranov môže popýšiť najdrahšou kolieskovokorčulovou dráhou, inak aj zvanou priemyselný park. Z času na čas sa objaví správa, že kolieskové korčule nahradia stavebné stroje a čosi sa aj postaví, ale my domáci vieme, že to je iba folklór primátorov. Skrátka a dobre, žiaden priemyselný park nebude ak nebude infraštruktúra.

Poďme ale ďalej. Smerom od Vranova na Humenné križuje plánovaná R9 trasu tranzitu z Poľska do Maďarska. Kompetentným vrelo odporúčam výjazdové zasadnutie v ľubovoľnú noc cez víkendy, keď sa návštevníkom naskytá obrázok ako z Vianočnej reklamy na nemenovaný nealkoholický nápoj čiernej farby.  Skrátka aj dedo mráz by rád takú kolónu kamiónov do svojej reklamy. Tento problém tranzitnej dopravy prechádzajúcej stredom mnohých obcí by samozrejme z veľkej časti vyriešila aj R9. Jednoduchou zmenou klasifikácie cesty zo Stropkova na Vranov na 2. triedu, nakoľko táto cesta nikdy cestou 1. triedy nebola, avšak Prokopovič povedal, že bude, tak je. Tranzit by sa teda vytlačil mimo obcí na novú R9 a bol by pokoj.

 

Humenné- mesto podobné ako Vranov, nezamestnanosť hrozivá, investori sa nehrnú. Snina to isté.

 

Summa summarum- R9 je potrebná pre región ako soľ. V rade prvom ako lákadlo pre investorov, v rade druhom na presmerovanie tranzitnej dopravy, ktorá určite nevedie rodiskom premiéra Fica, kde R8 dostala zelenú. V neposlednom rade však aj na ochranu životov, ktoré vyhasínajú na cestách, ktoré absolútne nespĺňajú parametre na 1. triedu.

Samozrejme viem, že peňazí nieje nazvyš. Veď nám by stačil na začiatok aj polovičný profil. Avšak povedať, že s cestou , ktorá sa priamo dotkne 200-tis obyvateľov s nezamestnanosťou cez 20% s tranzitnou dopravou pod oknami, sa nepočíta je ozaj tvrdá rana.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan neplatí ani za nájom štadióna, mestu dlhuje takmer 400-tisíc eur

Hokejový klub nemá na výplaty ani na nájom štadióna. Vedenie tvrdí, že sezónu v KHL dohrá.

SVET

Člověk v tísni: Z Donecka nás vyhnala aj ruská propaganda

Ruské médiá tvrdia, že humanitárna pomoc je využívaná na špionáž, hovorí JAN MRKVIČKA.


Už ste čítali?